از این قسمت میتوانید طرح مورد نظر خود را پیدا کنید.
فعالیت ها / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
مستند قریبان منتشر شد | توزیع قربانی های حسینیه اعظم زنجان

مستند قریبان

مستند قریبان به بررسی نذر قربانی به مسجد حسینیه اعظم زنجان، دومین قربانگاه بزرگ جهان اسلام پس از منا و توزیع آن میان مردم می پردازد.

این مستند کوتاه که به کارگردانی علیرضا مقدم و تهیه کنندگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان، به جهت آشنایی مردم شریف شهر زنجان با مراحل ذبح، قطعه بندی، بسته بندی، توزیع حواله و دیگر بخش های این عمل پسندیده با حمایت های بی دریغ هیات امنای حسینیه اعظم زنجان به مرحله پخش رسیده است.

روند توزیع گوشت قربانی های حسینیه اعظم زنجان تا به امروز مورد بررسی قرار نگرفته بود و ممکن بود برای مردم ابهاماتی در مورد نحوه ذبح قربانی ها یا پروسه ی توزیع آن در شهر وجود داشته باشد که انتشار مستند قریبان، میتواند به آشنایی بیشتر مردم شریف زنجان و دیگر هموطنانمان و همچنین رفع ابهامات و پاسخگویی به سوالات ایشان موجب شود.

قریبان را میتوانید از طریق پخش کننده زیر تماشا کنید:

لازم به ذکر است در طی دهه اول محرم مردم استان زنجان و سایر استانها و حتی کشورهای دیگر به خصوص در شب های عزداری با حضور در مجالس عزداری مسجد حسینیه اعظم زنجان تالمات قلبی خود را نشان می دهند و در این میان بخش عمده ای از مردم نذورات متعددی به قصد گرفتن حاجت به حسنیه اعظم زنجان اهدا کرده یا در مسیر عزداری ها قربانی می کنند.

حسینیه اعظم زنجان با ایجاد بسترهای مناسب و برنامه ریزی های دقیق و منظم، قربانی های رسیده از جانب مردم را به طور کامل برای توزیع بین تمام مردم عزیز زنجان بسته بندی و آماده سازی میکنند که در این مستند اجمالا به شفاف سازی مراحل این عمل مبارک پرداخته ایم.

 

پوستر مستند قریبان به کارگردانی علیرضا مقدم

پوستر مستند قریبان

عوامل مستند قریبان عبارتند از:

کارگردان: علیرضا مقدم
تهیه کننده: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان
مدیر تولید: محمد نوری
تصویربرداران: علیرضا مقدم | محمد باقربگلوئی
تدوینگر: علیرضا مقدم
مشاور هنری: میثم سیفی

دیدگاه ها

هنوز نظری در مورد این پست وجود ندارد اولین نفر باشید!

نظر خود را ارسال کنید

© کلیه حقوق این سایت متعلق به علیرضا مقدم می باشد.
استفاده از محتوای این سایت بدون ذکر منبع غیرقانونی است.